onsdag 5 november 2008

So we went to London

Jag är en dålig bloggare, jag är en dålig bloggare, jag är en dålig bloggare..

Hur många gånger ska man behöva säga det till sig själv innan man förstår innebörden av det och gör något åt det? Det kan man ju undra, men jag tror inte de finns någon som kan svara på saken.

Förra gången jag skrev, skrev jag något om att jag avslutat något, det hade jag inte alls. Det var knappt början. Men nu har det allt börjat. Ett nytt förhållande, en ny erfarenhet, en ny upplevelse och sist men inte minst, en mängd nya drömmar.

Men jag ska inte trötta ut er läsare som faktiskt & helt förvånansvärt läser det jag skriver här. Jag har varit i England, med mina underbart vackra & trevliga vänner Nathalie & Anna. Det är upplevelsen och erfarenheten jag talar om. Vi åkte till London i sex dagar & jag gjorde knappt av med några pengar alls. Jag hade 5500 kr kvar på kontot när jag kom hem, annat är det nog med mitt resesällskap som slängde pengarna runt sig som vanligt :)

Vi var på 2 musikaler; Wicked & We will rock you.
Det var oerhört bra. Dessutom småskrev vi en egen musikal som vi någon gång ska sätta oss ner för att få på papper & med hela sånger. Något i stil med Passport, passport :) haha. Det kommer bli det bästa någonsin jag lovar & svär.

Went down in the tube, went down in the tube, sat down on a train and...

Ja, igår kom vi iallafall till Göteborg där pappa & syster hämtade oss. Det var ett kärt återseende även om vi bara var borta i sex dagar. Trots att det var dystert för oss att åka hem så var det faktiskt skönt att få sova i sin egen säng & att känna den där riktiga hemmakänslan.
Men det var lite tråkigt att bara få sova 4 timmar innan det var dags att stiga upp & gå till jobbet. Hade nog behövt några timmar till där. På tal om det bör jag väl gå & lägga mig snart. Men jag måste duscha först & öva igenom min låt till imorgon.

Men men, idag när jag hoppade av bussen vid jobbet kom ljuset i mitt liv gående. Han blev nog minst lika glad över att se mig som jag av att se honom. Hand i hand gick vi sedan till jobbet. Imorgon ska vi träffas igen. Vi ska ha myskväll hos honom efter att jag vart på universitetet. Jag har saknat honom mer än jag trodde. Det känns bra!

Jobbet på Ljungfälleskolan lever vidare. Imorgon ska jag in till chefen för att prata om hur vi ska lägga upp min ledighet som jag precis har haft. Det blir 4 dagars ledighet, känns ändå som att jag borde sparat in dom vid den här tidpunkten faktiskt. Har ändå jobbat sen i september. Men vi får som sagt se vad chefen har att säga om saken.

Anna & jag ska börja detoxa. Jag måste kolla upp vad som är okej att äta och vad som inte är okej att äta under den perioden. Det är en period på 7 dagar. Blä det kommer vara tungt, men jag tror att jag kommer må väldigt bra sen! :) Jag hoppas innerligt att jag kommer göra det iallafall. Om någon vet vad man får & inte får äta under en detox-period så är jag tacksam om jag får ta del av den informationen.

Nej nu ska jag öva lite på min sång till morgondagens lektion och dessutom kolla upp vad jag har att göra i analysuppgiftsväg till Litteraturkursen!

No good deeds goes unpunished (Wicked)

/ Kärlek & London

Inga kommentarer: