söndag 23 november 2008

Lasse & livet

Ikväll är det Lars som går med mig genom tankarna.
"Allting blir precis som man förväntar sig"

Jag har funderat och funderat massor denna helg. Men jag är fan ta mig inte klokare idag än vad jag var igår. Vad vill jag göra med mitt liv? Vart vill jag gå imorgon? Vill jag ens somna i natt?
Mycket snurrar och snurrar i mitt huvud och jag lovar att det inte har något som helst med alkohol eller för lite sömn att göra. Det bara är där och det vill inte försvinna.

Jag måste hitta ett nytt jobb, för så mycket har jag förstått. Jag kan inte fortsätta på Ljungfälleskolan. Den tjänsten som jag om möjligt kommer att bli erbjuden tilltalar inte mig, jag kan inte gå ner i procent och jag vill inte byta avdelning. Så jag måste helt enkelt byta inriktning och plats. Trots att jag har jättefina arbetskamrater. Så det tog jag tag i idag. Mitt nästa mål att söka är något som har med design och inredning att göra. Ska kolla runt lite vart man kan tänkas behövas.

Annars blir det en helomvändning jag får göra och flytta härifrån. Jag vill ändå härifrån. Iallafall är det vad jag vill idag. Imorgon kanske jag vill göra något helt annat. Men det är ju imorgon isåfall.

Helgen, för att byta ämne, har varit bra.
Fredagen tillbringade jag en del på jobbet, en del på centerpartiet med Annie & Jonna, en del i Rävemåla med Jonna, Birgitta, Stefan, Slotta, mamma, pappa, Evelina & kollade på Madde osv när dom hade spelning, en del i Holmåkra med Jonna, Sandra & Birgitta framför TVn.
Lördagen tillbringade jag en del hemma i huset med Madde, en del på Samarkand i Växjö med Madde, en del hos Ola med Madde, Rebecka och Rocko, en del hos Sandra med Jonna, en stor del hos Marielle med Annie, Jonna, Marielle och Jonas, sedan en del med Marco, Elisabeth, Carro & Martin.
Idag har jag mest vaknat hos Sandra med Annie & Jonna, sen åkt bussen hem och umgåtts någon timme med Alexander och sedan pluggat.
Helgerna är för jävla korta. Jag saknar redan fredagkväll. Livet kan vara bra tråkigt ibland. Skulle egentligen tränat nu om 25 minuter också men med en hals som svider som jag vet inte vad och därför blir det inte så. Plugg blir det nog.

Jag dricker glögg med balkongdörren öppen i natt, jag är så trött på alla mail och koder. Jag vill ha dig här på riktigt i natt och suga liv från din halspulsåder. <3

Kärlek & förundran

Inga kommentarer: